Obchodné podmienky predaja tovaru

Obchodné podmienky spoločnosti Jan Jetmar so sídlom T.G.Masaryka 980, 56501 Choceň, IČO: 66840368, adresa pre doručovanie elektronickej pošty jetmarova@jetmarova.cz, kontaktný telefón +420603535830.

na predaj tovaru on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese: jetmarova.sk

I. Úvodné ustanovenia

I.1.       Tieto obchodné podmienky predaja tovaru (ďalej len „obchodné podmienky“) obchodnej spoločnosti (obchodná firma) Jan Jetmar so sídlom T.G.Masaryka 980, 56501 Choceň, IČO: 66840368 (ďalej len „predávajúci“) upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“) vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatvárané medzi predávajúcim a kupujúcim (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je prevádzkovaný na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese jetmarova.cz (ďalej len „webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu“).

I.2.      Predávajúci je podnikateľom v zmysle ust. § 420 Občianskeho zákonníka.

I.3.       Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ (právnická či fyzická osoba).

I.4.      Spotrebiteľom je v zmysle ust. § 419 Občianskeho zákonníka každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s podnikateľom alebo s ním inak rokuje.

I.5.      Podnikateľom je ten, kto samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnostenským alebo obdobným spôsobom, so zámerom tak robiť sústavne za účelom dosiahnutia zisku, ako aj osoba, ktorá koná v mene a na účet podnikateľa. Podnikateľ nakupuje výrobky/služby za účelom svojho podnikania podľa ust. § 420 Občianskeho zákonníka.

I.6.      Práva a povinnosti z týchto podmienok patria kupujúcemu (ako spotrebiteľovi, tak aj podnikateľovi), pokiaľ nie je v týchto podmienkach uvedené, prípadne z právnej úpravy nevyplýva, že určité práva patria iba kupujúcemu – spotrebiteľovi.

             Ak je zmluvnou stranou kupujúci – podnikateľ, neuplatní sa zákon č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení. Pre zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom sa tiež nepoužijú nasledujúce ustanovenia Občianskeho zákonníka: ustanovenia o predaji tovaru spotrebiteľovi, ustanovenia o zmluvách uzatváraných dištančným spôsobom a mimo obchodných priestorov; ak nedôjde k inej dohode, nemá kupujúci – podnikateľ nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov na reklamáciu (vylučuje sa ust. § 1924 Občianskeho zákonníka). Tie dojednania obchodných podmienok, ktoré vychádzajú z vyššie uvedených zákonných ustanovení, sa na kupujúceho, ako podnikateľa, nevzťahujú.       

I.7.       Tovarom sa na účely týchto obchodných podmienok rozumejú najmä dodávky hmotných produktov (napr. textilný tovar, bytový textil atď.), prípadne ďalšie služby (úprava tovaru podľa požiadavky zákazníka.) umiestnené predávajúcim na webovom rozhraní obchodu.    

I.8.       Kupujúci berie na vedomie, že obrázky pri tovare majú iba ilustratívny význam a nemusia zodpovedať skutočnej podobe tovaru.

I.9.    Kupujúci má možnosť oboznámiť sa s týmito obchodnými podmienkami pred odoslaním svojej objednávky a je na nich vopred upozornený. Kupujúci odoslaním svojej objednávky potvrdzuje, že sa s týmito obchodnými podmienkami zoznámil, že súhlasí s ich obsahom.     

I.10.    Tieto obchodné podmienky stanovujú obsah zmluvných dojednaní medzi predávajúcim a kupujúcim a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.

I.11.    Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.

I.12.    Tieto obchodné podmienky sú platné v znení uvedenom na internetových stránkach predávajúceho v deň uzavretia zmluvy. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať – týmto nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniká po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

 

II.         Kúpna zmluva

I.1.     Prezentácia tovaru umiestnená na webovom rozhraní obsahuje jeho označenie, ako údaje/informácie o hlavných vlastnostiach tovaru alebo služby v rozsahu zodpovedajúcom použitému prostriedku komunikácie na diaľku a povahe tovaru alebo služby. Webové rozhranie obchodu ďalej obsahuje údaj o celkovej cene tovaru; ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu.  

II.2.     Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný území Slovenskej republiky. Pre prípad, kedy má byť tovar podľa požiadavky kupujúceho odoslaný mimo územia Slovenskej republiky, je nutná výslovná dohoda o týchto nákladoch medzi predávajúcim a kupujúcim; bez tejto dohody nie je kúpna zmluva uzavretá.

II.3.     Informácie o tovare a cene uvádzané predávajúcim sú záväzné, s výnimkou zjavnej chyby týkajúcej sa ceny, napr.· uvedená cena tovaru bude zjavne chybná a nesprávna, neprimerane nízka a výrazne sa bude odlišovať od ceny porovnateľného tovaru,

· pri číselnom údaji uvádzajúcom cenu tovaru chýba alebo prebýva jedna alebo viac cifier,

· zľava poskytnutá na tovar presahuje 50% ceny bez toho, aby bol daný tovar zaradený do zvláštnej marketingovej kampane či výpredajovej akcie označenej špeciálnym symbolom, inzerujúcou výšku zľavy).

O týchto zjavných chybách ceny bude predávajúci obratom informovať kupujúceho; ak nedôjde k inej dohode s kupujúcim, je predávajúci oprávnený na zrušenie kúpnej zmluvy.

 

II.4.     Všetka prezentácia tovaru umiestnená na webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru.  Podkladom pre uzatvorenie kúpnej zmluvy je elektronická objednávka kupujúceho, urobená na webovom rozhraní obchodu. K vytvoreniu objednávky dôjde v okamihu, keď kupujúci vloží ním vybraný tovar „do košíka“, potvrdí a odošle predávajúcemu – „kliknutím“ na dané tlačidlo kupujúci objednáva tovar so súčasným záväzkom k zaplateniu ceny tovaru (objednávka je záväzná).              

II.5.     Pred odoslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, vrátane spôsobu dopravy a platby; v tejto fáze je tiež daný kupujúcemu priestor na zistenie a opravovanie chýb vzniknutých pri zadávaní dát pred podaním objednávky. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne.

II.6.     Kúpna zmluva je uzatvorená okamihom potvrdenia objednávky predávajúcim. Prijatie objednávky potvrdí predávajúci bezodkladne informatívnym emailom (s uvedením čísla objednávky) odoslaným na adresu elektronickej pošty – email zadaný kupujúcim v objednávke.   Prílohou potvrdenia objednávky sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Za prípadné chyby pri prenose dát predávajúci nenesie zodpovednosť.  Následná zmena už potvrdenej objednávky je možná iba po dohode s predávajúcim.

 II.7.    Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby. Predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne ďalšie komunikačné poplatky.

II.8.    Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s obchodnými podmienkami, ktorých obsahom sú okrem iného všetky povinné informácie a oznámenia podľa ust. § 1811 a ust. § 1820 Občianskeho zákonníka.

III.       Cena tovaru a platobné podmienky             

III.1.    Všetky ceny uvádzané pri tovare sú ceny zmluvné; ceny sú uvedené ako aktuálne a platné ceny v EUR, okrem prípadu zjavne chybnej ceny (viď čl. II, bod 3 týchto obchodných podmienok). Ceny uvedené pri danom tovare sú konečné, vrátane DPH a ostatných daní/poplatkov, okrem poplatkov za prepravu, dobierku a pod., ktorých výška je závislá na voľbe kupujúceho v rámci nákupného košíka pri vytvorení objednávky.

III.2.    Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu najmä nasledujúcim spôsobom (podľa voľby kupujúceho):

v hotovosti pri osobnom odbere v prevádzke predávajúceho na adrese uvedenej pri objednaní tovaru, a to po potvrdení (e-mailom) zo strany predávajúceho, že tovar je pripravený na vyzdvihnutie;

dobierka – platbu za tovar uhradí kupujúci poštovému doručovateľovi/kuriérovi pri prevzatí tovaru;

bankový prevod – kupujúci uhradí kúpnu cenu na účet predávajúceho, ktorý mu predávajúci oznámi (vrátane variabilného symbolu platby) po obdržaní objednávky, a to najneskôr do 3 dní. Pri tomto spôsobe zvolenom platby je kúpna cena tovaru platená pred odoslaním tovaru; do doby jej zaplatenia nebude tovar odoslaný. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho;

prípadne ďalšou formou úhrady zverejnenou na webovom portáli.

          

III.3.    Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať. Pre uplatnenie zľavového kupónu či iného obdobného poukazu (ďalej tiež „Zľavový kupón“) sú záväzné podmienky predávajúceho pre jeho použitie, najmä:

· Zľavový kupón musí byť použitý iba pre tovar, resp. kategóriu tovaru, pre ktorú je určený,

· je nutné rešpektovať minimálnu cenu nákupu tovaru, stanovenú pre uplatnenie Zľavového kupónu,

· nie je prípustné použitie Zľavového kupónu v spojení s inou zľavou, a to aj v prípade, že sčítanie týchto zliav nebolo predávajúcim výslovne zakázané,

· Zľavový kupón je možné uplatniť iba jednorazovo (nie opakovane).

Kúpna zmluva, u ktorej došlo k uplatneniu Zľavového kupónu v rozpore so stanovenými podmienkami, nie je pre predávajúceho záväzná (predávajúci je oprávnený vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatnú).

III.4.    Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad - faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho. Kupujúci berie na vedomie, že podľa zákona č. 235/2004 Zb. v znení neskorších zmien, nemožno s účinnosťou od 01.01.2023 meniť údaje, ktoré sú obsahom už vystaveného daňového dokladu. Zmena týchto údajov je možná iba ak kupujúci tovar neprijal a nezaplatil.

 

IV.       Preprava a dodanie tovaru, cena dodania

IV.1.    V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

IV.2.    Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.  Ak je pri tovare uvedené, že je „skladom“, odošle predávajúci tovar v čo najkratšom termíne, spravidla do 2 pracovných dní. Pokiaľ tovar nie je skladom, prípadne sa jedná o tovar podľa individuálnej objednávky kupujúceho, bude kupujúci o termíne dodania tovaru predávajúcim vyrozumený a tento termín bude odsúhlasený kupujúcim.  Predávajúci nie je zaviazaný k odoslaniu tovaru v stanovených/dohodnutých termínoch dodania, pokiaľ nie sú splnené podmienky dodania (viď najmä bod 6 tohto článku obchodných podmienok).

IV.3.    V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia. Ak neprevezme kupujúci tovar v dohodnutej dobe porušením svojej povinnosti, je povinný predávajúcemu zaplatiť poplatok za uskladnenie za každý deň omeškania vo výške 10,- Kč, maximálne však 300,- Kč. Predávajúci je oprávnený po tom, čo kupujúceho preukázateľne e-mailom upozorní a poskytne mu novú primeranú lehotu na prevzatie, tovar vhodným spôsobom predať. Náklady na uskladnenie a náklady márneho dodania tovaru z dôvodu nedostatku súčinnosti na strane kupujúceho v nevyhnutne potrebnej výške je predávajúci oprávnený voči kupujúcemu započítať na výťažok predaja.

IV.4.    Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať stav zásielky (neporušenosť obalov, počet balíkov atď.) av prípade akýchkoľvek zjavných závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi (uviesť výhradu). V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať, avšak pokiaľ kupujúci takto poškodenú zásielku prevezme, je nevyhnutné spísať s dopravcom zápis o zistenej škode. Podpisom dodacieho listu (bez výhrady zjavného poškodenia) kupujúci potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňala všetky podmienky a náležitosti a na prípadnú neskoršiu reklamáciu ohľadom porušenia obalu zásielky nemôže byť braný ohľad.

V prípade, že po prevzatí od dopravcu bude kupujúcim zistené, že dodaný tovar je neúplný či poškodený, je kupujúci povinný bezodkladne, najneskôr do 3 dní od prevzatia zásielky, spísať s dopravcom zápis o zistenej škode.  Akékoľvek poškodenie zásielky je nutné oznámiť bezodkladne aj predávajúcemu.

IV.5.    Spôsob dodania tovaru a náklady (poplatky) na dodanie tovaru na území Slovenskej republiky sú závislé od kupujúceho zvoleného poskytovateľa dopravy/ event. osobnom odbere a spôsobe úhrady pri vystavení objednávky.  

 

IV.6.    Podmienkou pre dodanie tovaru predávajúcim je:

a) voľné skladové zásoby objednaného tovaru v objednanom množstve na elektronickej objednávke;

b) prípadne vykonanie dohodnutého spôsobu platby na účet predávajúceho (pri platbe vopred, tzv. na proforma faktúru). Pokiaľ kupujúci neuhradí cenu tovaru do 14 dní od vystavenia proforma faktúry, je predávajúci oprávnený od zmluvy odstúpiť a tovar „blokovaný“ podľa objednávky kupujúceho uvoľniť na ďalší predaj.

IV.7.    Ak nebude tovar odovzdaný osobným odberom na pobočke kupujúcemu, ktorý je podnikateľom av okamihu predaja je súčasne platcom DPH, pričom sa bude jednať o tovar fakturovaný s 0% sadzbou DPH, potom musí byť miestom dodania tovaru adresa sídla či prevádzky podnikateľa uvedená v obchodnom , živnostenskom či inom obdobnom registri.  

IV.8.    Ak je tovar dodávaný na adresu dodania uvedenú v objednávke je vec kupujúcemu (spotrebiteľovi) odovzdaná (dodaná) v okamihu, keď mu ju dopravca odovzdá.

 

V. Poučenie kupujúceho – spotrebiteľa o práve na odstúpenie od zmluvy (podmienky, lehota, postup)

V.1.     Ak nejde o prípad uvedený v bode V.13. týchto obchodných podmienok či o iný prípad, kedy nemožno od zmluvy odstúpiť, má kupujúci - spotrebiteľ v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od zmluvy odstúpiť.

V.2.     Právo odstúpenia od zmluvy patrí kupujúcemu – spotrebiteľovi bez udania dôvodu v lehote 14 dní, pričom (ak nie je nižšie v bode V.3. uvedené inak) táto lehota končí uplynutím štrnástich dní odo dňa uzavretia zmluvy.

V.3.     Ak je predmetom záväzku kúpa tovaru, končí 14-dňová lehota uplynutím štrnástich dní odo dňa, keď spotrebiteľ alebo spotrebiteľom určená tretia osoba (iná ako dopravca) prevezme tovar, alebo:

· posledný kus tovaru, ak objedná spotrebiteľ v rámci jednej objednávky viac kusov tovaru, ktoré sú dodávané samostatne, alebo

· poslednú položku alebo časť dodávky tovaru pozostávajúceho z niekoľkých položiek alebo častí, alebo

· prvú dodávku tovaru, ak je v zmluve dohodnutá pravidelná dodávka tovaru po dohodnutú dobu.

V.4. Na účely uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy musí kupujúci – spotrebiteľ o svojom odstúpení informovať predávajúceho formou akéhokoľvek jednoznačného vyhlásenia (napríklad listom zaslaným prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb, faxom alebo e-mailom na adresu predávajúceho). vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy, nachádzajúci sa na týchto webových stránkach; použitie vzorového formulára pre odstúpenie od zmluvy však nie je pre spotrebiteľa povinné.

V.5.     Aby bola dodržaná lehota na odstúpenie od uzavretej kúpnej zmluvy, je nevyhnutné, aby kupujúci najneskôr 14. deň (teda posledný deň lehoty na odstúpenie) odoslal prejav vôle o odstúpení predávajúcemu. Pokiaľ bude kupujúci realizovať právo na odstúpenie prostredníctvom vzorového formulára (vyplnením na internetových stránkach predávajúceho), potvrdí predávajúci bez zbytočného odkladu v textovej podobe prijatie tohto odstúpenia. 

V.6. Spotrebiteľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy došlo k odstúpeniu od kúpnej zmluvy, zaslať predávajúcemu späť na jeho adresu alebo odovzdať predávajúcemu tovar obdržaný na základe kúpnej zmluvy. tovar odoslaný pred uplynutím 14 dní. Tovar musí byť zabalený vo vhodnom obale. nepoškodené, bez známok používania, kompletné (vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu atď.).

V.7.     Priame náklady spojené s vrátením tovaru pri odstúpení od zmluvy nesie spotrebiteľ, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou. Výška nákladov sa bude v takom prípade odvíjať od spôsobu vrátenia tovaru zvoleného kupujúcim (obvykle vo výške nákladov na prepravu tovaru).

V.8.     V prípade odstúpenia spotrebiteľa od zmluvy, vráti mu predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď predávajúcemu došlo oznámenie spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, všetky platby, ktoré predávajúci od spotrebiteľa obdržal, vrátane nákladov na dopravu tovaru (len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru). Pre vrátenie platieb použije predávajúci rovnaký platobný prostriedok, ktorý bol spotrebiteľom použitý na vykonanie počiatočnej transakcie, pokiaľ spotrebiteľ výslovne neurčil inak. Predávajúci vracia spotrebiteľovi platbu až po obdržaní vráteného tovaru alebo potom čo spotrebiteľ preukáže, že tovar odoslal späť na určenú adresu predávajúceho, a to podľa toho, ktorá zo skutočností nastane skôr.

V.9.     Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku nakladania s týmto tovarom iným spôsobom, než ktorý je potrebný na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru, vrátane jeho funkčnosti. Ak je vrátený tovar poškodený porušením povinností spotrebiteľa, je predávajúci oprávnený voči spotrebiteľovi uplatniť nárok na náhradu zníženej hodnoty tovaru a započítať ho na vrátenú sumu.

V.10.   Ak je spoločne s tovarom poskytnutý spotrebiteľovi darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy spotrebiteľom, stráca darovacia zmluva ohľadom takého darčeka účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.

V.11. Kupujúci má právo od zmluvy odstúpiť tiež v prípade omeškania predávajúceho s dodaním tovaru, a to po márnom uplynutí dodatočnej primeranej lehoty podľa výzvy kupujúceho doručenej predávajúcemu Kupujúci nie je povinný poskytnúť predávajúcemu dodatočnú lehotu na splnenie, pokiaľ predávajúci odmietol plniť alebo je zrejmé. , že plnenie je v určenom čase nevyhnutné (s ohľadom na okolnosti pri uzavretí zmluvy), prípadne kupujúci oznámil predávajúcemu pred uzavretím zmluvy, že dodanie tovaru v dohodnutom termíne je nevyhnutné.

V.12.   Právo na odstúpenie od zmluvy (do 90 dní odo dňa uzavretia zmluvy) patrí spotrebiteľovi aj v prípade, keď boli dotknuté jeho práva nekalou obchodnou praktikou predávajúceho; na miesto odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ oprávnený požadovať primerané zníženie ceny v rozsahu zodpovedajúcom povahe a závažnosti nekalej obchodnej praktiky. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy podľa tohto odseku, ak preukáže predávajúci, že je to s ohľadom na predmet zmluvy, povahu a závažnosť nekalej obchodnej praktiky neprimerané.

V.13.   Kupujúci - spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka nemôže ako spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy:

a) o poskytovaní služieb, ak boli v plnom rozsahu poskytnuté; v prípade plnenia za odplatu, iba ak začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy poučil spotrebiteľa, že poskytnutím plnenia zaniká právo odstúpiť od zmluvy, b) o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od výchylkách finančného trhu nezávisle na vôli podnikateľa a ku ktorému môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) o dodaní alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy s tým, že dodanie je možné uskutočniť až po uplynutí tridsiatich dní a ktorých skutočná hodnota závisí od výchyliek trhu nezávislých na vôli podnikateľa,

d) o dodávke tovaru vyrobeného podľa požiadaviek spotrebiteľa alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám,

e) o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, alebo tovaru s krátkou dobou spotreby, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní vzhľadom na svoju povahu nenávratne zmiešaný s iným tovarom,

f) o neodkladnej oprave alebo údržbe, ktorá sa má vykonať na mieste určenom spotrebiteľom na jeho výslovnú žiadosť; to však neplatí pre vykonanie iných ako vyžiadaných opráv či dodanie iného tovaru ako náhradných dielov nutných na vykonanie opravy alebo údržby,

g) o dodávke tovaru v zapečatenom obale, ktorý z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov nie je vhodné vrátiť po tom, čo ho spotrebiteľ porušil,

h) o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu v zapečatenom obale, ak ho spotrebiteľ porušil,

i) o dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou zmlúv o predplatnom na ich dodávanie,

j) o ubytovaní, preprave tovaru, nájme dopravného prostriedku, stravovaní alebo využití voľného času, pokiaľ sa má podľa zmluvy plniť k určitému dátumu alebo v určitom období,

k) uzatvárané na základe verejnej dražby podľa iného zákona, ktoré môže byť spotrebiteľ fyzicky prítomný, alebo

l) o dodaní digitálneho obsahu, ktorý nie je dodaný na hmotnom nosiči, po tom, čo sa začalo s plnením; v prípade plnenia za odplatu, pokiaľ začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, spotrebiteľ bol poučený, že tým právo odstúpiť od zmluvy zaniká, a podnikateľ mu poskytol potvrdenie podľa § 1824a ods. 1 a 2 alebo § 1828 ods. 3 a 4. Občianskeho zákonníka.

 

VI.       Odstúpenie od zmluvy podnikateľom

VI.1.    Ak je kupujúcim podnikateľ, je tento oprávnený odstúpiť od zmluvy iba v prípadoch stanovených Občianskym zákonníkom.

VI.2.    Po vzájomnej dohode kupujúceho s predávajúcim môže dôjsť k zrušeniu zmluvy a vráteniu tovaru, podľa podmienok odsúhlasených predávajúcim.

 

VII.      Zodpovednosť za vady, záruka

VII.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi, najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb. spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.

VII.2.  Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:

a) zodpovedá dohodnutému opisu, druhu množstva, ako aj akosti, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam,

b) je vhodné na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje as ktorým predávajúci súhlasil,

c) je dodané s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie, vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu.

 

VII.3. Predávajúci ďalej zodpovedá kupujúcemu, že popri dohodnutých vlastnostiach:

a) je tovar vhodný na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa, aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak nie je technických noriem,,  

b) tovar množstvom, kvalitou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam vecí toho istého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené predávajúcim alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením, ibaže predávajúci preukáže, že si ho nebol vedomý alebo že bolo v čase uzavretia zmluvy opravené aspoň porovnateľným spôsobom, akým bolo urobené, alebo že na rozhodnutie o kúpe nemohlo mať vplyv, ,

c) je tovar dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a

d) tovar zodpovedá akosťou alebo vykonaním vzorky alebo predlohe, ktoré predávajúci kupujúcemu poskytol pred uzavretím zmluvy.

VII.4.  Predávajúci zodpovedá aj za vadu spôsobenú nesprávnou montážou alebo inštaláciou tovaru vykonanú spotrebiteľom, pokiaľ sa taká vada vyskytla v dôsledku nedostatku v návode poskytnutého predávajúcim alebo poskytovateľom digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu.

VII.5.  Ustanovenia uvedené v bode VII.3.  týchto obchodných podmienok sa nepoužijú v prípade, že predávajúci kupujúceho pred uzavretím kúpnej zmluvy zvlášť upozornil, že sa niektorá vlastnosť tovaru líši a kupujúci s tým pri uzavretí kúpnej zmluvy výslovne súhlasil.

VII.6.  V prípade, že predmetom zmluvy je tovar s digitálnymi vlastnosťami, zodpovedá predávajúci za poskytovanie dohodnutých aktualizácií a ďalej „nutných aktualizácií“ (tj tých, ktoré sú nevyhnutné, aby vec uchovala svoje vlastnosti), vrátane upozornenia na ich dostupnosť, po dobu dvoch rokov alebo dlhšiu dobu, počas ktorej je to dohodnuté alebo, v prípade jednorazového poskytnutia digitálneho obsahu alebo služby digitálneho obsahu po dobu, počas ktorej to môže kupujúci rozumne predpokladať. To neplatí v prípade, že predávajúci kupujúceho pred uzavretím kúpnej zmluvy zvlášť upozornil, že aktualizácie poskytované nebudú a kupujúci s tým výslovne súhlasil.

VII.7.   Ak sa prejaví vada v priebehu jedného roka od prevzatia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, ibaže to povaha tovaru alebo vady vylučuje. Táto doba nebeží po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar užívať, v prípade, že vadu vytkol oprávnene. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vadného plnenia najneskôr do dvoch (2) rokov od prevzatia tovaru.

VII.8.  Práva z vadného plnenia uplatňuje kupujúci vytknutím vady u predávajúceho, u ktorého bol tovar kúpený (na adrese jeho prevádzky, v sídle/mieste podnikania).

VII.9.  Reklamácia je uplatnená okamihom, kedy kupujúci vytkne zistenú vadu u predávajúceho/autorizovaného servisu (osobne, písomne, emailom atď.), pričom k tomuto vytknutiu vady je kupujúci zaviazaný bez zbytočného odkladu po jej zistení. Ak tak urobí písomne ​​alebo elektronicky, musí uviesť svoje kontaktné údaje, popis závady a požiadavku na spôsob vybavenia reklamácie.

VII.10. Ak je chybné plnenie podstatným porušením zmluvy, je kupujúci podľa svojej voľby oprávnený uplatniť jednu z nasledujúcich variant:

a) nárok na bezplatné odstránenie vady opravou, alebo

b) odstránenie vady dodaním novej veci bez vady,

iba ak takto zvolený spôsob odstránenia vady nie je nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný⁏ to sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a to, či môže byť druhým spôsobom vada odstránená bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

Voľbu nároku oznámi kupujúci predávajúcemu súčasne s oznámením vady alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Zmena uskutočnenej voľby bez súhlasu predávajúceho je možná len vtedy, ak žiadal kupujúci opravu vady, ktorá sa ukáže byť neodstrániteľná.

             Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:

a) predávajúci vadu odmietol odstrániť alebo ju neodstránil,

b) sa vada prejaví opakovane,

c) je vada podstatným porušením zmluvy, alebo

d) je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

Ak nezvolí kupujúci svoje právo z podstatného porušenia zmluvy včas, má práva ako pri nepodstatnom porušení zmluvy.

VII.11.   Pri vade, ktorá znamená nepodstatné porušenie zmluvy, má kupujúci nárok na odstránenie vady alebo primeranú zľavu z kúpnej ceny (ďalej viď § 2107 a nasl. Občianskeho zákonníka)

VII.12 Kupujúci je v prípade reklamácie povinný preukázať nákup tovaru predložením dokladu o kúpe alebo iným vhodným spôsobom. Lehota na vybavenie reklamácie beží odo dňa nasledujúceho po dni, kedy kupujúci uplatnil reklamáciu.  Predávajúci zároveň kupujúcemu vydá pri uplatnení reklamácie písomné potvrdenie (reklamačný protokol), obsahujúci údaj po tom, keď kupujúci reklamáciu uplatnil, popis vady, ktorá sa na tovare vyskytla, voľbu práva na vybavenie reklamácie a kontaktné údaje kupujúceho na účely poskytnutia informácie.

VII.13.   Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu, vrátane odstránenia vady, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia, ak sa strany nedohodnú písomne ​​na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty môže kupujúci od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu.

VII.14.   Predávajúci bude kupujúceho o vybavení reklamácie informovať podľa jeho požiadavky e-mailovou správou alebo prostredníctvom SMS. Predávajúci vystaví kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

VII.15.   U oprávnenej reklamácie patrí kupujúcim úhrada nevyhnutne nutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady.    

VII.16.   Práva z chybného plnenia kupujúcemu nepatria, pokiaľ vadu tovaru sám spôsobil (napr. nevhodným zaobchádzaním s tovarom). Chybou tovaru nie je opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním alebo pri použitom tovare opotrebenie zodpovedajúce miere jeho predchádzajúceho používania.

VII.17.  Nad rámec zákonných práv kupujúceho môže predávajúci poskytnúť kupujúcemu tiež záruku za akosť v zmysle ust. § 2113 a nasledujúcich Občianskeho zákonníka, a to v prípade ak je to v zmluve dohodnuté a/alebo ak to vyplýva z vyhlásenia predávajúceho a/alebo je záručná doba/doba použiteľnosti uvedená na obale alebo v reklame predmetného tovaru.

 

VII.18.  Ak je kupujúcim podnikateľ, platia pre práva zo zodpovednosti na vady nasledujúce špecifické dojednania:

· práva zo zodpovednosti za vady sa uplatnia podľa § 2099a nasl. občianskeho zákonníka, ibaže podmienky výrobcu/dovozcu pre daný tovar ustanovia inak;

· lehota na uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady je 6 mesiacov od prevzatia tovaru;

· ak sa vyskytne na tovare vady, postupuje sa podľa ust. § 2107 Občianskeho zákonníka;

· reklamácia bude vybavená v lehote stanovenej príslušným servisom, najneskôr do 40 dní od jej uplatnenia.

VIII.        Ďalšie práva a povinnosti zmluvných strán

VIII.1.    Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.

VIII.2.    Kupujúci berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené autorským právom. Kupujúci sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene použiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu.

VIII.3.    Kupujúci nie je oprávnený pri využívaní webového rozhrania obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania obchodu. Webové rozhranie obchodu je možné používať iba v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných zákazníkov predávajúceho a ktorý je v súlade s jeho určením.

VIII.4.    Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 písm. e) občianskeho zákonníka.

VIII.5.     Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webovej stránky alebo v dôsledku použitia webovej stránky v rozpore s ich určením.

IX.           Ochrana osobných údajov

IX.1.       Predávajúci spracováva osobné údaje kupujúceho, a to na účely realizácie práv a povinností vyplývajúcich z uzavretej kúpnej zmluvy.

IX.2.       Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 016/679 o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov (ďalej len „Nariadenie GDPR“) (i) prijal opatrenia na účely ochrany osobných údajov (ii) riadi bezpečnostné riziká tak, aby nedošlo k ohrozeniu osobných údajov (iii) zaisťuje výkon práv subjektov osobných údajov (tzn. aj kupujúceho) v súlade s Nariadením GDPR a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov (www.uoou.cz)

IX.3.       Bližšie informácie o účele, rozsahu, spôsobe a dobe spracovania osobných údajov predávajúcim sú obsahom Informácie o spracovaní osobných údajov (ďalej tiež „Informácie“), ktorá je kupujúcemu k dispozícii pri poskytnutí osobných údajov na webovej stránke predávajúceho. Kupujúci sa zaväzuje, že sa s obsahom tejto Informácie zoznámi.

 

X.          Doručovanie

X.1. Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, a to elektronickou poštou, osobne alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa voľby odosielateľa) Kupujúcemu je doručované na adresu elektronickej pošty uvedenú. v objednávke.

X.2.      Správa je doručená:

· v prípade doručovania elektronickou poštou okamihom jej prijatia na server prichádzajúcej pošty; integrita správ zaslaných elektronickou poštou môže byť zaistená certifikátom,

· v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb prevzatím zásielky adresátom,

· v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb aj odmietnutím prevzatia zásielky, ak odmietne adresát (prípadne osoba oprávnená za neho zásielku prevziať) zásielku prevziať,

· v prípade doručovania prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb uplynutím lehoty 10 dní od uloženia zásielky a dania výzvy adresátovi k prevzatiu uloženej zásielky, ak dôjde k uloženiu zásielky u prevádzkovateľa poštových služieb, a to aj v prípade, že sa adresát o uložení nedozvedel.

 

XI.        Záverečné ustanovenia         

XI.1. Predávajúci zaisťuje spätný odber elektrozariadení z domácností a oddelený zber elektroodpadu, batérií a akumulátorov v súlade s príslušnými právnymi predpismi Zákazník je oprávnený odovzdať staré elektrozariadenie pri nákupe nového obdobného zariadenia alebo batérií/akumulátorov v prevádzke predávajúceho. elektrozariadenia z domácností, pokiaľ si kupujúci objedná do domácnosti dovoz tovaru obdobného typu a použitia (spätný odber sa vzťahuje na elektrozariadenie v počte zodpovedajúcom objednanému tovaru). 

XI.2. Pokiaľ vzťah súvisiaci s použitím webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom.

XI.3 Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia a činnosť predávajúceho nepodlieha inému povoľovaniu Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. podľa zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení vykonáva Česká obchodná inšpekcia ako orgán štátnej správy. podriadený Ministerstvu priemyslu a obchodu SR.

XI.4. Spory vzniknuté medzi predávajúcim a kupujúcim riešia príslušné všeobecné súdu podľa zákona o občianskom súdnom konaní. zmlúv, prípadne subjektom na vybavovanie sťažností kupujúcich, je Česká obchodná inšpekcia, IČO 000 20 869, so sídlom Štěpánska 44, 110 00 Praha 1 zriadená zákonom č. 64/1986 Zb. o Českej obchodnej inšpekcii, internetová adresa: https://www.coi.cz/ na ktorú sa kupujúci môže obrátiť cez e-podateľňu na webových stránkach Česká obchodná inšpekcia. mimosúdnom riešení sporov sú k dispozícii na stránkach https://www.coi.cz/informace-o-adr/. /ec.europa.eu/consumers/odr.

XI.5.   Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.

XI.6.   Ostatné vzťahy/záležitosti v týchto obchodných podmienkach neuvedené/neriešené sa riadia najmä zák. č. 89/2012 Zb. občianskym zákonníkom v platnom znení, zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ).

XI.7.    Tieto obchodné podmienky vstupujú do platnosti dňom 10.04.2023.

 

Vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy:

 

Oznámenie o odstúpení od zmluvy

- Adresát (označenie predávajúceho – podnikateľa: tu podnikateľ vloží meno a priezvisko/obchodnú firmu, adresu sídla a prípadne faxové číslo a e-mailovú adresu podnikateľa):

 

- Oznamujem/oznamujeme (*), že týmto odstupujem/odstupujeme (*) od zmluvy o nákupe tohto tovaru (*)/o poskytnutí týchto služieb (*)

 

- Dátum objednania (*)/dátum prijatia (*)

 

- Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov

 

- Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov

 

- Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov (iba ak je tento formulár zasielaný v listinnej podobe)

 

- Dátum

 

(*) Nehodiace sa prečiarknite alebo údaje doplňte.